lördag, april 12, 2014

april april


känner mig lurad.
lurad på den här våren och på april i synnerhet. 
frostnupna kinder på vägen till jobbet och så hemsk snålblåst och regn på vägen hem. 
som den värsta novemberkylan. 
gör mitt bästa för att hålla ånga uppe på mig själv och trötta familjen. 

igår till exempel; då firade vi fredag på bästa tänkbara sätt. 
med donouts och grillkväll. 
och den vackra vasen från Kähler unnade jag mig fredagen dessförinnan... 






varannan fredag hemma hos mig är det blombad. 
då står mina små skyddslingar i badkaret över natten. 
och om jag inte har vårkänsla så finns det de som har massor. 
blommor OCH nya knoppar på fyra av fem orkidéer. 
high five på mig!






kalla mornar som sagt. 
och i mitten av veckan tuppade min mjölkskummare av och jag med den. 
buhu. 
men det löste ju Nespresso innan helgen och nu är jag med varmt och skummigt kaffe igen. 
yey! 






den här guldlocken och jag tampas med läxor. 
geisten finns inte riktig där alltid. 
men det bakom pannbenet är det inget fel på i alla fall. 
tänker tillbaka på mina egna mattetal och tror nog att hennes är bra mycket klurigare. 

att hon som åttaåring inte kunde hålla fingrarna och ilskan i styr och klippa av sig luggen pratar vi inte högt om... 

men ikväll konstaterade hon :: mamma, jag ser ut som åttiotalet; Abba och så. 

och det var svårt att hålla sig för skratt. 





jag är blek om nosen men en kväll var vi på fest och jag fick sminka upp mig :: häpp! 

har funnit de perfekta sommarchinosarna med häng som ni kanske ser? 
nästan gratis hos Gina Tricot. 

invigde min tunna blåa kimono på festen. 
tillsammans med slitna stora jeans och klackar, paljettväska till det. 

paljetter är det även på min nya ljusrosa sjal. 
och den gör även en fredagkväll som spenderas på jobbet ganska fin. 





nu är det mjukisbyxor och fleecetröja och jag tror inte att någon vill se det på bild. 

maken tar en tur på stan och ungarna somnade ovaggade. 

jag värmer en till kopp the och tänker luta mig tillbaka efter en intensiv hemmadag med Eat prat love - som jag längtat! 

natti så hörs vi en annan dag.