söndag, december 15, 2013

"träna för att må bra"

söndagscyklar ofta.
ett bra pass med en peppande instruktör.
som gör att jag tar ut mig, pressar mig att öka min kondition.
men.
och det är ett stort men.
hon säger ofta saker som : kom igen, lite till - snart får ni åka hem och njuta av lussebullarna!
samt : så, nu kan ni se en siffra som visar er kaloriförbrukning så ni ser hur mycket ni kan äta från julbordet.

och man bara : suck!
har vi inte kommit längre än hit?
måste träningen handla om att förbränna för att njuta?
förra söndagen ruttnade jag totalt på denna i övrigt härliga och inspirerande mänska och sa till.

kvällens pass var bara sjukt tungt och helt fritt från ångestgivande matsnack.

yey!

3 kommentarer:

Emma sa...

Heja dig som sa till!

Ina sa...

Verkligen heja dig som sa till!:)

Anna sa...

TACK tjejer!
tror att ni hade gjort detsamma!