torsdag, april 05, 2012

immigt och dimmigt

vilken höjdare det var att komma hem igår efter 27 timmar på jobbet.
inte jobbandes hela tiden, jag sov 7 av timmarna där, men känslan av rotlöshet infann sig.

trötta hungriga barn.
snubbelmannen hade redan ramlat från klätterställningen och tappat andan.
efter middagen stöp han i trappen och gav sig själv en fläskläpp.
blodvite & tårsprut.





stortjejen var på ett riktigt solskenshumör, sjöng och pysslade.
hon avslutade dagen med att dissa sin pappa, annars är det ju verkligen han som är kingen i hennes ögon.
- men då får du väcka mig mamma. jag lovar att jag ska skynda mig med kläderna så du hinner sedan.
tvivlet på pappans kunskaper att måla kärringröda kinder och fräknar var stort.
nu har hon fem minuters skönhetssömn kvar, arla morgonstund.

upptrappning till påskhelgen idag.
gissar på tonvis med godis från nöjda föräldrar på jobbet.
och vet ni; jag ska vara ledig både fredag, lördag och söndag!

påsk-påsk på er!

5 kommentarer:

Librarybeth sa...

Jaaa! påskpåsk!!! Leeeeedigt. Kors det blir gött det.

Marielle sa...

Påskledigt? U n d e r b a r t :-)

mis(s)match sa...

Välförtjänt påskledighet alltså!

Vesnas vardag sa...

Är du värd efter ett sånt pass. Påskkram!

Anna sa...

Libby: ja kors var ordet ;)

Marielle: i n d e e d !

MissM: tack!

Vesna; tack, kram tillbaka