tisdag, december 21, 2010

lucka 21 - ett annat ögonblick

jag har precis sprungit.
det är sensommar, en fantastiskt vacker kväll och jag står ute och stretchar.
maken kommer ut med telefonen:
- Anna, det är din mamma i telefonen.
- amen, jag kan väl ringa när jag har duschat?
- nej, jag tycker att du ska prata med henne.

det var sirap i stegen, jag insåg allvaret.
tankarna ramlade runt i hjärna och fantasin över otäcka scenarion visste inga gränser.

- hej mamma.
- hej, hur är det med dig gumma.
- säg vad du ska säga.

jag hör vad hon säger; att läget är under kontroll.
att han mår bra nu.
lilla pappa.

bilresan till sjukhuset går i ultrarapid, i svettiga springkläder som fläckas av salta tårar och utan musik på radion.

ett av dom värsta ögonblicken i mitt liv.

annaliten kopiera

5 kommentarer:

LindaLotta sa...

Min mardröm.

yllet sa...

:(
Mår han bra nu?

fru a sa...

gulp. fasan... men sen?

Lisa sa...

Men åh vad hemskt, min värsta mardröm också! Vad hände? Och hur mår han nu?

Kram!!

Anna sa...

LIndaLotta: min med.

Yllet: ja det gör han. tack.

Fru A: fasan. han mår bra nu. men jag kommer aldrig se på honom med samma ögon. det är oro nu, for ever.

Lisa: han fick en tia-attack. oerhört otäckt. han mår bra nu.