torsdag, december 30, 2010

men ibland får man liksom bara skylla sig själv

först var det maken som störde.
sen var det nog bubblorna som steg mig åt huvudet.
å så somna jag sött, om än lite sent dårå det är sömn det handlar om här alltså.
vakna av tassar i trappen, snabba tassar.
traska upp till Brallisens säng tillsammans nej barnen får inte sova i våra sängar.
somna som en klubbad säl, båda två.
vakna av att en bil kommer och stannar utanför huset och på en millisekund bestämde min hjärna att den trodde att det var en polis som skulle ringa på & berätta hemskheter - not a bra sätt att vakna på!!
smyger ner till min säng för att somna om.
somnar inte.
går upp och skriver på handlingslistan till IKEA & kollar HM's webbshop ja igen!
Brallisen traskar ner ja igen!
vi lägger oss båda två, somnar båda två. alltså klockan var över 5, då får hon sova där i brist på ork!
i ca en timme sover vi sött iofs oklart tills makens klocka ringer.
av någon konstig anledning vaknar inte Brallisen av det har väl aldrig hänt förut
trynar vidare tills Blixten vaknar och är ledsen i sin säng.

jo jag är j ä t t e p i g g nu.
tur att jag vänt dygnet nu eftersom tre nätter står på schemat.
synd bara att jag inte får sova nu när jag är trött.
o jag kommer att vara ett vrak.

annaliten kopiera

2 kommentarer:

Cia sa...

Vi kan vara vrak @ work ihopa :)
KUL att vi har 2 nätter ihop. .
Kram på dig & Ha en härlig dag !

Anna sa...

Cia: jag tyckte vi skötte oss ganska bra! :)