fredag, december 17, 2010

Zumba och att dö en smula

två Zumbapass har jag avverkat.

det första hade jag tights och log nästan lika mycket som den heta tjejen som ledde passet.

sen gick jag hem och övad några moves framför spegeln innan duschen ja naken!

bad idea, väry bad idea.

jag tänkte: jag är en het morsa!

nu vet jag: jag dansar som den sista oskulden om jag inte redan haffat en karl hade det varit kört för min del.

andra gången var jag om möjligt ännu stelare.

och förstod att tjejen log så mycket för att hon såg alla wannabe-hot-mamas.

inte blev det bättre när Tabitha bakom mig morrade:
- du kommer närmare och närmare mig, men det är ok - jag dansar gärna nära.

då blev jag rädd, började jag tänka, låste höfterna och stapplade mig värre än vanligt.

tutorial på Beyoncehöfter finns, jag tänker öva. dock med kläder.

alternativet är att ta en sup innan skaka-rumpa-klassen.

kanske vore Zumba-kryssningar en hit?

annaliten kopiera

2 kommentarer:

MigränMamman sa...

Ha ha ha du, jag har aldrig zumbat:) men det verkar kul. Är det på gym och sim? Har hört att det ska vara lite reggaeton i dansen utöver lite salsa mm. Jag har dansat reggaeton förut och mitt enda råd är att ta ett par pösiga brallor på dig för man ser allt annat än hot ut annars...om man inte har grymt självförtroende och verkligen gillar att flasha med både bak och framstjärt på en och samma gång:) HA HA HA HA. Jag känner mig ohot fast jag kan dansa så det ligger nog mest i ens egen självkänsla:) Skulle vara kul att zumba med dig iaf:)

Kram på dig

Anna sa...

men herre - jag tänker verkligen inte gå på Zumba med dig om du KAN dansa!!
Gym & Sim har många bra klasser tycker jag!