torsdag, oktober 03, 2013

loving lately






oktober! 
lite kallare än september och lite ljusare än november. 
lagom-höst. 

vill bara ha krispiga soliga dagar, inga regniga gråa trista. 






vackra vita tigrar, får mig att tänka på min son. 
han som är helt uppfylld av sina djur. 
samlar Schleich och är noga med att få ihop hela kärnfamiljer. 
mamma, pappa och barn kamel var det senaste inköpet - tack mormor! 

tänker att vi måste göra ett storpojkerum åt honom med fina bilder på vackra djur. 





börjar även leta julpyssel. 
trots att jag vet att det där pysslandet sällan hinns med i den mån jag önskar. 
men viljan finns!
och utbudet. 

dessa ursöta tags vore ju toppen till årets klappar. 
tänker att det måste bli fint att stansa i Panduros lera som blir lite porslinslik när den torkar. 






mmm, ska jag vara ärlig så tas nog dyrbar pysseltid upp av att sitta försjunken och just pinna. 
så lättillgängligt. 
snart 5000 pins på mitt konto. 
och jag får rysningar när jag ser alla inspirerande bilder. 
och just nu när jobbtröttman har mig i ett stadigt grepp är det ungefär vad jag mäktar med. 






någon som är så himla fin och inspirerande är den alltid aktiva Anna. 
hon bakar, preppar och fixar. 
alltid i en superstylish outfit. 

fina Anna - fortsätt så! 
bakade hennes citronkladdkaka till jobbet och den fick precis alla tummar upp. 
tack! 







om lite mer än två månader fyller min stora tjej åtta år och det firas med tårta. 

åtta år som mamma. 

overkligt. 

tur att jag själv inte åldrats en dag. 

om det är två månader till hennes födelsedag innebär det att det är mindre än två månader till första advent och första kalenderluckan. 

jag klickade hem två kalendrar till barnen just idag från Lekmers rea. 
tips. 


alla bilder hämtade från min Pinterest


2 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Tack så mycket tips jag fick här. Både till pyssel och bak!

Anna/Rackarungar sa...

Men du.. vet inte det där om så stylish, men tack. TACK!
Älskar ditt senaste kollage, och det påminner mig om att jag behöver nya brillor. Pronto!
Ha en fin dag. Kram