tisdag, oktober 22, 2013

morgonens diskussion

- å, tänk - nästa höst då går du på sexårs. då har vi bara ett ställe att lämna på, skönt va?!
- mmm, om det inte kommer ett till barn innan...
- ett till? ett syskon? vill ni ha det?
- JA! unisont.
- mmhm, en som skriker och är vaken på nätterna? och bajsar?
- men mamma, man får ju tänka på det som är härligt och underbart med en liten bebis!

tjoff.
där fick mina redan sladdis-ömma äggstockar ännu en känga.
jag som precis tryckt undan förra veckans mycket ovana men starka känslor.
bara en liten till.

sväljer ner detta med en balja kaffe, dags att stuva blomkål och hänga tvätt innan kvällsjobb.
häpp!

3 kommentarer:

en annan sa...

Åh, ha ha ha :-D Fantastiskt. Fantastiskt FARLIGT! :-D

Jag visste redan när tvåan föddes att jag inte var "färdig" i och för sig, så för mig var beslutet om trean mer en fråga om tajmning... :-)

Men HÄRREGUD så gosigt det är med bebis! ;-)

en annan sa...

Och tröttsamt.

Glömde visst det. Och tröttsamt.

;-)

smile sa...

Go for it!