fredag, november 22, 2013

en sån fredag

en sån fredag då klockan ringer 6.30 och jag knappt förstår vad som låter, fortfarande helt mosig efter att försöka vända tillbaka dygnet efter nattjobb.

en sån fredag då det regnar och är knappt en plusgrad.

en sån fredag då barnen inte är sådär väluppfostrade som jag önskar och jag bara gnäller.

en sån fredag då jag är ledig och får absolut noll vettigt gjort.

en sån fredag då jag gör ett försök att addera glam med nya ringar och märker absolut ingen skillnad.

en sån fredag då jag bara vill sitta med en tekopp och titta ut på regnet.

en sån fredag som är så himla evighetslång.

nu avslutar jag den med att ta mig en skål med något gott och se ikapp några Homeland.

imorgon, då är det ju lördag och min jobbhelg startar.

livet kan ju inte vara perfekt jämnt.

halleluja.

1 kommentar:

smile sa...

Det är såna dagar som gör att man uppskattar de andra ännu mer...