onsdag, november 06, 2013

mitt-i-veckan-paus

jobba två dagar, ledig en, jobba kväll torsdag och fredag natt.
en helt ok vecka ändå.
om det inte vore för att jag nästan bröt ihop på jobbet igår.
när man arbetar med människor som inte kan få saker och ting gjorda och som bara rör till det.
struktur.
ordning och reda.
mina finaste ord.
jag vill inte behöva gå in till patienter och be om ursäkt och framstå som ett pucko för saker som jag inte kan påverka, som andra har snurrat till.
energitjuv!
jag som annars älskar måndagsförmiddagar.
för att jag ser det som en härlig utmaning att reda upp i trassel och gå från jobbet med en go känsla i magen och ett leende på läpparna.
i måndags - not so much.

ledig onsdag och jag tänker fira den genom att skrota runt i det lokala centrumet, njuta av mitt eget sällskap till lunch för att sedan köra hem och hämta barn och ladda för middag med den finaste av vänner.

sen vill jag passa på att tipsa:
Värvet.
lyssnar ni till podcasten Värvet?
om inte - GÖR DET.
avslutade just en favorit; Luuk intervjuar mannen bakom Värvet - Kristoffer Triumf.

bra. mycket bra.

glad onsdag!

1 kommentar:

Marielle sa...

Gah för såna kollegor!
Måste lyssna på värvet förstår jag, jag ligger visst lite efter... ;-)