fredag, juli 19, 2013

en eftermiddag på Zetas


denna sommar ska trädgården få sig en makeover

det var liksom den här sommarens ambition. 

blev inte riktigt så va.. 

kom en husmålning och lite annat emellan. 

odlingsbackarna har knappt överlevt men jag har i alla fall fått några tomater att bli gröna i sina krukor och ett land är så smått påbörjat.

jag och min kompis Lisa hade igår ett sedan länge inplanerat besök på Zetas, en upplevelse för både öga och gom. 

vart vi vände oss fann vi nya vackra växter och till min och Blixtens stora lycka stod alla blommor i färgordning... 

så oerhört svårt att välja! 

efter en fikapaus med islatte och för min del en bar med mandel och frön samt lite lite choklad nästan nyttigt eller hur?  så kunde vi börja välja. 

jag velade och velade men hittade sedan ett hörn med växter som behövde lite kärlek; 130 kronor för två klematis och en kaprifol. kap! 

en lyckoklöver och lite glasgrejer fick även de följa med hem. 

barnen tyckte vi skulle ta en av varje och trivdes verkligen i den lummiga miljön med många fina gömställen under träd som gav skugga. 

Zetas - finsmakarens trädgård; dit ska ni ta omvägar! 






mitt intresse för blommor och trädgård slog nog på ännu en växel denna vår, jag tror det har med ålderna att göra,  och mina mappar på Pinterest i dessa ämnen är proppfyllda av vackra färger och inspiration. 

att Zetas själva följer mina min mappar där bör jag nog vara mycket ödmjuk inför samt hålla mina tummar för att de inte kommer och tittar om det har några likheter med min trädgård.... 


nedan följer lite inspiration för både uterum och trädgård hämtade från Pinterest, källor finns där. 

men om ni vill finna bra trädgårdsinspiration tycker jag jag att ni ska spana in hos Weronica som verkligen har en trädgård och kunskap att avundas. 








2 kommentarer:

anna k. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Zetas Finsmakarens Trädgård sa...

Jättetack för ett fint inlägg om oss på Zetas!

/AnnaKarin