söndag, juli 28, 2013

- men mamma; ska vi äta inne idag?


japp; idag åt vi inne! 
denna den sista dagen på ungarnas fem veckors ledighet. 

med regntunga skyar och tryckande värme satt vi inne och pratade om helgen. 
helgen som jag och maken spenderat på jobb och barnen njutit tillsammans med sin farfar. 

fem veckors ledighet går så fort, och de sista två veckorna i synnerhet. 

min husmorssemester i Göteborg blev den perfekta avslutningen på min egen semester. 
detta trots att hotellet lämnade mycket att önska och att en tant ramlade över vår väska. 
men Robbie, han levererade verkligen. 
vilken show han bjöd på, trots att vi mycket snabbt kunde konstatera att han tydligen åldrats... 
men inte vi!






mat och semester hör ju ihop. 
trots att jag ibland brutit ihop över kastruller med makaroner och pannor med blodpudding i brist på fantasi så finns även denna sommar många picnicar och middagar att spara i minnet. 
frukosten på Gothia Towers Heaven 23 bjöd inte bara på fin utiskt. 
och på tåget hem fann jag en energibar som var ny, i alla fall för mig, och god samt räckte som lunch efter en redig frukost. 
tacos på en söndag och många kvällar med vin vin vin. 
det här rosévinet får nog ändå koras som sommarens vinnare. 
bara färgen är ju en favorit. 







jobba lite nätter och sedan njuta njuta njuta i strålande solsken och de allra varmaste dagarna. 

här nedan fyra favoriter; 

iskaffe

lax på grillen 

chokladblomman

kvällsljuset. 








ikväll åt vi inne. 
men jag låter det inte sätta punkt för den här sommaren; jag tror att vi fortfarande har mycket fint att se framemot trots att barnen var mycket skeptiska till att väckarklockan imorgon är satt på 06. 
sharp. 

jobba lite, njuta lite, jobba lite, njuta mycket. 

augusti - du är välkommen nu! 


2 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Dags för en natt macka tror jag, dina mat bilder gör mig hungrig. :)

Marielle sa...

Älskar augusti! Och september!