söndag, juli 14, 2013






tredje semesterveckan avslutad. 
med glans. 
andra dagen med tråkväder. 
precis perfekt för lite matshopping, kaninbursrengöring och tvätt av samtliga somriga scarfs. en salig blandning av knalliga färger och diverse djurmönster ryms i min mycket rymliga scarflåda. 

efter en lunch bestående av rester blev det biodags; Dumma mig 2. vi skrattade alla fyra och barnen vill gärna se den igen vilket måste gillas som mycket gott betyg. 

jag hänvisade just till söndagen och lät barnen mumsa popcorn när jag njöt Berry Boost helt utan tillsatt socker. men hemma; medan lasagnen lagade sig i ugnen mumsade jag (selleri) Jelly Beans i smyg. 

snagg på blond pojknacke, bad av trötta små kroppar och klipp av 40 naglar. sedan bums i säng för barnen och en runda i ljuvligt ljus med ren klar luft och Filip Hammars sommarprat i lurarna för mamman. 

jag vet inte många bättre sätt att fira en söndag mitt i livet. 

2 kommentarer:

en annan sa...

VÄRLDENS godaste godis - Jelly Bellys! :-)

Sen - jag blev LITE besviken när jag läste innehållsdeklarationen på Berry Boost, bojkottar dem sedan dess! Kändes som falsk marknadsföring på något vis...

Anna sa...

verkligen världens godaste!
men har du sett att det finns två olika sorter? den jag valde var bara sötad med fruktjuicer och ej rent socker... hmm, jag önskar att det stämmer!