lördag, december 22, 2012

53

det totala antalet timmar den här familjen sov inatt.

och nu, nu tror jag att vi börjar komma ifatt den där semesterlunken igen.

jag har jobbat hårt i tvättstugan, följt planerade tvättschemat exemplariskt.

vi har fredagsmyst och storhandlat.

huset var redan städat och julpyntat när vi kom hem, min bästa klapp till mig själv.

jag har inte bakat eller kakat någonting juligt och tänker så inte heller göra.

mina pepparkaksbruna ben får kompensera det hela, ja så får det bli.

annan grej; när man bott två veckor med usel spegel och trott att man fått perfekt hud - lite kraschlandning att komma hem och inse att det finns en del att göra i ansiktet.

hm.

3 kommentarer:

en annan sa...

:-D För mig brukar det vara tvärt om - vi har usla speglar och ännu mer usel belysning här hemma så när jag kommer iväg till hotell blir jag alltid lika chockerad över hur mycket som finns att göra i ansiktet... 8-)

JÄKLIGT skönt att bara softa, utan måsten. Vi råkade få en jul hemma bara vi i vårt eget hem och har plötsligen haft ganska hetsiga diskussioner om hur mycket jul man faktiskt måste fira om man bara firar med oss själva, här hemma... Kan säga att jag är mer åt det hållet att ju mindre desto bättre, sambon är åt andra hållet. Slitsamt.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vet. Allt man måste komma ikapp med. Inte lite. Fint att julpynta och städa innan. Mkt smart.

Anna sa...

en annan: ha ha, så olika det kan vara! du har nästan alltid semester från ditt ansikte alltså ;)

hoppas ni fick en fröjdefull jul hur den nu firades

Miss UD: jag = mycket smart helt uppenbarligen. bra Anna