onsdag, december 26, 2012

hårda klappar


de senaste åren, sedan barnen kom frankly, har den här bokälskande kvinnan varit på tok för trött för att läsa. 
somnat med böcker över näsan och konstant fått börja om igen. 
och igen. 

men så blev barnen hux flux lite stora. 
och jag fick lite mera tid & ork. 
plus en tvåveckors semester... 

under en månad lite drygt har jag plöjt inte mindre än fyra böcker! 

två i ljudboksformat vilket passar ypperligt med både städning och att titta på lekande barn i poolen. 
win! 




books



Modershjärtat av Katerina Janouch var seeeg. men jag är lite emot att ge upp.
lite förutsägbar, trist språk och inget jag skulle rekommendera men något har den säkert gett mig.

Ninni Schulmans Flickan med snö i håret lyssnade jag till efter tips av Linda. och jag gillade den! faktum är att nästa bok på min Storytel-lista är hennes Pojken som slutade gråta. hoppas den är lika bra som den förra.

på hotellrummet läste jag 2012 års snackis; Fifty shades of Grey. jag tyckte den var sådär. sexet blir lite enformigt och ospännande, jag är mer intresserad av hur det går för den där Grey och måste nog ändå läsa uppföljarna.

på vägen hem från jobbet idag lyssnade jag till de sista sidorna i Keplers Sandmannen. my o my, micket  spännande! jag som är mörkrädd tyckte det var otäckt att gå till bussen i mörkret i morse med de sista skälvande sidorna i öronen. brrr. rekommenderar jag verkligen och tänker läsa flera från den här deckarduon.

och ni då?
har ni några bra tips i bokdjungeln?
kanske kan man göra ett rea-kap eller två...

5 kommentarer:

Miss Marie sa...

John Greens böcker, Looking for Alaska och The Fault in our Stars har jag blivit rekommenderade, men har inte hunnit läsa än! :)

Annars kan jag rekommendera fortsättningen i 50-trilogin. Som du säger blir det lite enformigt att läsa om sexet (hur många olika sätt kan man göra det på, liksom?!) men storyn är ändå ganska gripande! Och så är de ju lättlästa, alltid bra när man har barn! :)

liten sa...

Ers Majestäts olycklige Kurt av Ebervall&Samuelsson. Bygger på verklighet, är enormt fascinerande och väldigt underhållande. OCH lyckliga du om du har Keplers tidigare böcker olästa. Verkliga mästare på att skriva spännande och läskigt.

smile sa...

Jag rekommenderar också Kurt! Kepler har jag inte läst än, men böckerna ligger och väntar här för maken är frälst i dem.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Roslund och Hellströms böcker.
Shantaram - alltid Shantaram, det är världens bästa bok!

Anna sa...

Visste att jag kunde lita på er! tack för tips