onsdag, augusti 14, 2013

kära bloggen,

kan vi prata om vårt förhållande?
det är liksom inte dig det är fel på, jag älskar ju bloggar! men tiden - tiden!

det är uppenbarligen mig det är fel på.
det här projektet startade som en ventil för att skriva av mig massa skräp som hängde som en tung ryggsäck och utvecklades på något sätt till en väldigt öppen Facebook-profil. där jag skrev precis vad som föll mig in, med fler och fler bilder.
sedan började jag tänka för mycket över hur det kunde uppfattas och jag drog in på antalet inlägg och bilderna gick igenom en mycket hårdare granskning innan publicering.
sen tror jag att jag fick hybris och försökte leka proffs-bloggare, utan att ha en enda timme avsatt till bloggande i min vardag.

och lite där är jag nu.
vara eller inte vara.
men kanske om jag kompromissar lite; mera spontant och inte så regisserat. när tid ges. utan dåligt samvete. det är det eller att lägga ner.

hösten 2013; vi står inför ett vägval.

8 kommentarer:

liten sa...

Jag klurar också över bloggandet....hoppas att lusten vaknar med hösten....det är så mycket ivägen framför datorn....men så många fördelar när jag väl kommer fram ;-D

typ36morsan sa...

jag skulle sakna dig! :)

Jag saknar mitt bloggandet ibland (började aldrig om efter "typtrettiosex") även om jag tror instagram (har spanat efter dig på insta men inte lyckats lista ut ditt konto), fb och pinterest (puuuuh) täcker upp mitt behov. Men det är supersvårt att börja blogga och inte verka pretantiös, allt blir så högtravande när jag skissar. Har funderat på att blogga på engelska för att utmana mig själv, men njaeee...

Ja vad skulle jag säga egentligen, jo att jag förstår hur du tänker :)

Anonym sa...

Jag hoppas du fortsätter ialla fall! Skulle sakna din blogg. Bloggar är nåt helt annat än Instagram tycker jag, som föredrar bloggar. /Sandra

Lene sa...

Jeg skulle savne deg!

Sofia sa...

Din blogg är en av mina absoluta favoritbloggar, jag tror det beror på att den känns så fräsch och sval, kan inte beskriva det annorlunda. Jordnära och ärlig, inte alls plastig och fejkad yta som är så tröttsamt.
Jag kollar in varje dag för att kolla om du uppdaterat och har faktiskt saknat dina uppdateringar i sommar :)

Keep up om du orkar och har lust :)

Emma sa...

Det klart du ska fortsätta. Hur tråkigt annars? Om du fortsätter lovar jag att bli bättre på att kommentera, ok?! :)

Anna sa...

liten: exakt så är det!

typ trettiosex: mejla mig!! :) instagram är ju fantastiskt!

Sandra: ja det är ju verkligen olika, men kanske lite väl mycket envägskommunikation med bloggen... :)

Lene: tack!

Sofia: oj vad snällt skrivet! tack! det är ju sådant man längtar efter att få höra när man har en svacka! kram

Emma: vi kan väl göra ett försök? puss

Marielle sa...

Jag är så glad i det du skriver. När du öppnar dig, tipsar, visar, lagar mat, lyssnar på musik, jobbar... <3 Kollar varje dag, i ajfånen mest (kan i n t e kommentera där), och sen gör jag ju såna här ryck och kommenterar ikapp :-)