torsdag, augusti 08, 2013

mackor & tips


när man längtar efter lediga dagar är det tur att jag har lite bilder att glutta tillbaka på. 

den sommaren alltså; skolboksexempel på perfekt. 

lite kort kanske... 

två sommartips så här på sluttampen kanske inte är fel? 

Largen. 

den klaraste insjön jag badat i, i Sverige. 

liten och långgrund, på gränsen mellan Österåker och Norrtälje kommun. 

en liten strand och en brygga, rikt djurliv och ingen kiosk att bli frestad av. 

perfekt för dykare kan jag tänka!

***

Marabouparken ligger i Sundbyberg och har två gånger belönats med utmärkelser för Sveriges samt Europas vackraste park. 

och ja, blomsterprakten fick mig att skämmas för mina egna pinsamma försök... 

men det lummiga parklivet passar barnfamiljerna perfekt och det är mycket bra spanläge på hipsterfamiljer som vill svalka av sina telningar i en iskall plaskdamm. 

fik och konst kan man njuta av där med, men jag var så himla nöjd med mina knäckemackor med makrill - smarr.






under vår nästa semestervecka kommer värmen säkerligen att avta, liksom antalet semesterfirare. 

med just det i åtanke tänker vi åka till Gröna Lund. 

nähäpp, dags att knyta sig inför en tidig jobbstart - fredag imorgon. 



3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag bor ju i Sumpan och Marabouparken är mitt bästa häng. Gott fika, fin park och stor, alla får plats :)

Vesnas vardag sa...

toppen, härligt med fina dagar.

Anna sa...

IWNKCAYCFO: måste provfika där :)

Vesna: underbart!