lördag, augusti 31, 2013

loving lately


o du ljuva lediga lördag, som jag längtat efter dig. 
det här att göra nästan ingenting... 


handla lite mjölk och godis, slänga in en maskin tvätt. 
äta det där godiset och snacka skit. 
en teaterföreställning. 
vin.

huset står där det står och insidan betyder helt plötsligt lite mer nu
när altanen inte längre är lika använd då hösten tågar in. 

jag läser Victoria Skoglunds blogg och drömmer mig bort. 
ljuvliga foton och ännu vackrare blommor. 
ett inlägg om min absoluta favoritblomma :: triangeloxalis
den gör mig lycklig med sin form, färg och vingliga uppenbarelse. 
skulle vilja ha en i vart hörn. 




morgonmålet är ju som bekant dagens viktigaste mål och nu när jobbet dragit igång på allvar märker jag verkligen av de dagar då jag inte fått i mig något rejält. 
att åka hemifrån strax innan 6 är ett gissel. 
trots att jag alltid (!) vaknar hungrig och gärna kastar mig över maten så ska det ju gärna inte slamras så himla mycket... 

något jag ska testa till frukost redan imorgon är en ägglatte. 
så suspekt att det bara måste vara gott! 

receptet har jag funnit hos den mycket inspirerande Emma Barremyr

koka kaffe, och jag gissar med mjölk - om det är så man dricker den, och klicka i ca en tesked kokosolja. 
mixa en äggvita tillsammans med kanel och kardemumma till ett rejält fluff i ca en minut. 
slå över kaffet. 

knasgott förmodligen och ger nog en god mättnadskänsla tillsammans med en macka. 






hänger inne och fortsätter med att försöka skapa en hemtrevlig känsla i den stökiga småbarnstillvaron. 

jag önskar att det kom naturligt för mig med organiserat kaos i moodboards och stilleben. 

jag tycker alltid att det jag får till ser konstlat ut. 

en kurs i det kanske? 

Pinterest är min aldrig sinande källa för inspiration. 

och det jag inspireras allra allra mest av är ordnat stök i svart, vitt, grått och med silvriga detaljer. 

koppar och färg för att bryta av. 

blommor och trä för att ta in naturen. 





apropå grått; 

hur snyggt var inte det här?? 

grå naglar med en tipp i neon. 

höstfeeling med en touch av sommar. 

oh vad det passar mig!! 






grått är ju även en favoritfärg när det kommer till kläder.

mjukare än svart. 

den här tiden är det hopplöst att klä sig tycker jag. 

både varmt och kallt på en och samma gång. 

här en klockren sensommaroutfit att inspireras av. 







avslutar med ett visdomsord 

:: 

glad lördag på er. 






bilder och bildkällor från min Pinterest


3 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

låter sunt med Champang. :)

Marielle sa...

Vilket underbart blogginlägg!

Anna sa...

Vesna: det kan man väl aldrig få för mycket av - bubbla på!

Marielle: gulle dig!