torsdag, januari 27, 2011

nattjobb är helt klart inte bra för min hjärna

i måndags, efter tre nätter, städade jag inne i kylen.
idag, efter ett nattpass & för lite sömn, skurade jag av luckorna i köket.

jag undrar över dom långsiktiga skadorna, kanske kommer jag inom en överskådlig framtid städa maniskt när när tillfälle bjuds?
hemma hos andra?
på allmäna platser?

btw; jag kan ju tipsa om bästa bästa bästa sättet att putsa det rostfria! skura av och blankpolera sedan med en bit hushållspapper med en droppe matolja på. jag kan meddela att jag numer inte vill använda spegeln i badrummet utan hellre kurar framför spisen.

btw 2; jag och maken är rörande oense om vad som ska sitta på kylskåpet:
jag säger inget.
han säger allt.

annaliten kopiera

8 kommentarer:

smile sa...

Du är så välkommen!

LindaLotta sa...

Jag håller öppet när andan faller på, du är mer än välkommen :)

Vi har rostfri kyl - inget "pynt"!

Anna sa...

Smile: tack!!

LindaLotta: så snällt, får se när jag har några dagar över :)
eller hur?? inget pynt!!

fröken L sa...

Du är så klart mer än välkommen även hit!;)
Önskar att jag blev likadan efter nattjobb, jag brukar mest skrota runt som en zombie...

fiaelia sa...

jamen herregud, du har aldrig varit så välkommen som nu! kom bara kom! du får fika! :)

fiaelia sa...

förresten är jag på din linje ang. kylpyntet! vi har dock så ful kyl att den gärna får vara begravd i jordens alla lappar. så man slipper se skiten.

Linda K sa...

ja! du städar på allmän plats, så sluter jag upp med en dammsugare och så börjar vi spontandansa!

Anna sa...

Fröken L: jag kommer första helgen i mars :)

Fia: tack, adressen bara så kommer jag!!
det är ju så skönt med en clean kyl :)

Linda: a b s o l u t !