torsdag, januari 27, 2011

utbränd som femåring, jo jag tackar ja

Brallisen har fått ett armbandsur av sin far.
med ett ömt vårdat rosa Barbiearmband.

hon kan klockan hjälpligt och blir bara bättre och bättre.

min rädsla är dock lite att hon snart springer in i väggen:

- mamma! se vad klockan är mycke! vad sent vi äter idag!

eller:
- jag vaknade och såg att klockan var över sex och då kunde jag bara inte ligga kvar - Dinosaurietåget börjar ju strax efter sex.

eller min favorit:
- herregud vad jag har varit vaken länge!


annaliten kopiera

4 kommentarer:

Killmamman sa...

ja det ska börjas i tid, minsann :)

fiaelia sa...

hon är din egen Mark-Levengood-citat-bok den där Brallisen! :)

smile sa...

Hrm... så låter det från min åttaåring...

"Va e klockan?!"
"Jag hinner inte!"
"Nu har jag bara en kvart på mig!"

Undrar var han lärt sig det...?

Anna sa...

Killmamman: ja du vet vad du kommer hålla på med om några år ;)

Fia: kanske du kan illustrera?? :)

Smile: ha ha ha! man får höra precis vad man använder mest för uttryck!!