måndag, september 17, 2012

04.52



vaknade jag och kände mig utvilad.

mycket ovanlig känsla. 

särskilt efter en jobbhelg.  

men då två förmiddagspass byttes till en heldag från 7 till 22 fick jag ju mig en ledig dag med familjen. 

och den där dagen; i mitt hjärta alltså! 

ibland är den här familjen och känslan i mitt bröst så bra att klockorna stannar. 

hur jag uppskattar dagar ihop när det annars slits på med treskift och helgjobb. 

mysmorgon, länge i sängen. 

pannkakor och surdegsbröd till frukost. 

f a n t a s t i s k t gott kaffe. 

solsken. 

cykelutflykt och löpning tillsammans. 

och så konstaterade jag att under våra 14 år tillsammans är gångerna då vi tränat ihop oerhört få. 

plock, fix, lek & lunch. 

fikagäster. 

söndagsmöte med ett glas rött som guldkant. 

ihopkok på kyckling och mozzarella som blev överraskande lyckat. 

toppade middagen med partyhattar.

badning och sagoläsning. 

sen två timmar på makens bröst framför en ganska dålig film. 

tidigt i säng med tända ljus.




måndag morgon och jag är taggad på jobb. 

kalashattarna får mig fortfarande att le. 


5 kommentarer:

smile sa...

Härligt!

Anonym sa...

Härliga Anna! Din blogg är ju som ett lyckopiller, du lyckas sätta fingret på de vardagslhätliga stunder som man så ofta rusar förbi!
Hoppas allt är bra, ser fram mot att komma och jobba efter januari...! Kram Sofia A

Anonym sa...

Vardagslhärliga menade jag ju, älskar verkligen ifånens autokorrektion.....

Marielle sa...

Härligt nedslag i livet, den däringa helgen du haft! <3

Anna sa...

Smile: :D

Sofia: men så glad jag blev av din kommentar! tack snälla! det är bra, ska bli kul att snart ses på jobbet, ha det så bra i skolan!

Marielle: <3 den däringa helgen i mitt hjärta!