fredag, september 13, 2013

heja hösten




olycksfredag. 
eller så är det kanske en av dom bästa fredagarna på länge. 
höstfeeling i hela kroppen. 

snorig make hemma med mig som ska försöka vila mig i form för nattjobb. 
mys! 






jakten på det ultimata höst-lacket fortsätter. 
kanske Essies Bahama Mama. 
bara namnet är ju perfekt. 

annars; mycket nyfiken på L'Oréals Metropolitan som kanske har den perfekta gråa nyansen.  







den här indiansommaren har ju gett hela Sverige en chans att klä sig franskt chict med flats och smala byxor till kappa och scarf. 
just den här mellanvärmen som annars är svår att klä sig i. 
jag har njutit av att kunna klappra runt i träskor. 
men ändå; boots - längtar! 







i och med skolstart drog den stora hungern igång. 
barnen är SÅ hungriga när de hämtas sen eftermiddag. 
så pass att de hovrar köket. 
och jag lagar. 
med fördel har jag redan handlat och har en plan för middagen, annars :: katastrof! 

och visst lessnar man ibland. 
på det där att vara så ordningsam och känner för att bara låta dom gå bananas i kylskåpet och äta mackor till middag. 

ramlade över en blogg som så på pricken beskriver många av mina mamma-känslor. 
skrattar så jag gråter. 
titta






träffade en kollega jag inte sett på länge igår. 
- Anna, du ser så pigg och glad ut som vanligt. 

mmmm, fick en kommentar på Instagram som var något liknande i somras. 
har tänkt mycket på det. 

kanske kommer ett inlägg om den där jävla lyckan snart. 







Daft Punk legogubbar - hur söta!? 

fredagslåten alla dagar är väl ändå fortfarande Get Lucky. 

så gå nu, gå ut i otursfredagen och ha en rackarns massa tur. 

puss! 





bilder och inspiration från Pinterest

5 kommentarer:

I mitt huvud sa...

Jättesnyggt nagellack!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillar lacket jag med... Essie ska kollas upp!

Marielle sa...

Supermom - sååå mitt i prick!

Josefine sa...

Jäklar vad snygg den senapsgula kappan är! Den vill jag ha.

Plus mycket härligt blogginlägg!

Anna sa...

I mitt huvud: ja visst var det!

Miss UD: Essie brukar ju kunna leverera!

Marielle: bästa bästa!!

Josefine: så himla cool eller hur? finns en galet fin kofta i liknande nyans hos Lindex just nu....