söndag, januari 09, 2011

2010; som bloggen minns det

nu är den klar, tävlingen & sammanfattningen av år 2010.
familjen T, året genom bloggen.
jag hoppas ni haft ett fint & roligt år, det har jag & vi haft.

nu är det tjugoelva och det är nog ett ännu bättre år!
här kan du tävla om ett ett litet kit som jag snickrar ihop.
mejla svaret på annamejl snabela hotmail punkt com

sista tävlingsdag är torsdag 13/1 klockan 22.59

the more the merrier - tävla på!!

januari
det var visst kreativt kaos för jämnan i rosa och sen fick vi något vi längtat efter:
1) pannkakor mest för jämna
x) bygglov
2) en kattunge


februari
var vi kära och jag fyllde som varje februari lite jämt:
1) 20
x) 30
2) 40


mars
vi reste till fjälls och sov huller om buller. och på dagis möttes vi av en fredagscoctail:
1) springmask, vattkoppor & magsjuka
x) Ragnar
2) vårsnuva & våfflor



april
det började dräneras runt huset och snön var borta. jag blev starstruck av en cool bloggare:
1) Sofi



maj
Blixten fick snuva i höften & en glass i handen. jag & maken firade på en herrgård:
1) Rånäs
x) Gimo
2) Trosa


juni
vi försökte försköna pottan i det gröna och få Blixten torr. och så bokade vi något som ska göras nu i februari 2011:
1) älgjakt
x) skidresa
2) Ljust & fräscht



juli
semestrade på en ö och njöt av lite semester. jag blev uppraggad med kommentaren:
- jo häng med, jag är en schysst kille - gammal....
1) snickare
x) hockeyspelare
2) hårdrockare



augusti
Brallisen fick finaste lilla kusinen att skratta & lärde sig vissla. jag fake'ade, och en del sa att jag make'ade det genom att gå all in i:
1) denim
x) ljusstöpning
2) löpning



september
hade vi matchande mössor & nyvakna ansikten för jämnan. och jag snöade in på en läskig frukt:
1) päron
x) litchi
2) mango



oktober
Brallisen och jag hade finaste outfiten, samtidigt som hon gick igenom en tuff kombo:
1) halsmandeloperation & lunginflammation
x) blindtarmsoperation & lunginflammation
2) halsmandeloperation & öroninflammation



november
Blixten yogade och jag inser att jag är oerhört beroende dah! av en färg:
1) cerise
x) vitt
2) randigt


december
familjen T tog sig iväg på sin första charterresa jag gjorde en tutorial på mitt specialämne:
1) att ta på stödstrumpor
x) micrade skumtomtar
2) hur man nattar barn



lycka till!!

annaliten kopiera

10 kommentarer:

Fröet sa...

Härlig bildkavalkad!

memilla sa...

Vilka fina bilder och vilken fin familj!

LindaLotta sa...

Vad roligt! Jag återkommer med en tipsrad :)
Tack för att vi får följa med.

Anonym sa...

Åh vad kul med tips promenad genom året som gått. Jag som följer din blogg slaviskt borde kunnat detta lätta som en plätt, men det gjorde jag ju såklart inte. Så här kommer min rad med vissa gissningar:

Jan = X
Feb = X
Mars= 1
April= X
Maj = 1
Juli = 2
Aug = 1
Sept = 2
Okt = 1
Nov = X
Dec = 2

Några luringar där som jag såklart skulle kunnat leta upp, men uppkopplingen här i de varmare breddgraderna är inte så snabb så jag orkar liksom inte vänta :-)

Tacotisdag när vi är hemma igen!Längtar!

Kram
AB

Melkers Mamma sa...

Vilken underbar sammanfattning :)

Kram

Anna sa...

Fröet: tack! tävla vettja, bara att chansa lite!!

Memilla: tack rara!

Linda: kul att du tycker det! klart du ska vara med & tävla

AB: vilken dedication, tävla från Thaimouten!! jag skriver av din tipsrad och plockar med dig i tävlingen. tacotisdag snarast!!

Jennie: kom igen och skriv ner dina svar nu ;)

Frida sa...

OK; here goes. Mina gissningar:
januari: x
februari: x
mars: 2
april: x
maj: 1
juni: 2
juli: 2
augusti: 1
september: x
oktober: 2
november: 2
december: x

s.m.i.l.e sa...

Hejåhå! Jag gör ett försök, men kan ha helt fel.

1 x
2 x
3 1
4 x
5 1
6 2
7 x
8 1
9 2
10 2
11 2
12 x

:-)

Fröet sa...

Min rad:
X, X, 1, X, 1, 2, 2, 1, X, 1, 2 och *tada* X

WePe sa...

Hej snutt!!

Här kommer min tipsrad:

Jan X
Feb X
Mars 1
Apr 1
Maj 1
Juni 2
Juli X
Aug 2
Sept 2
Okt 1
Nov 2
Dec X

Klurigt klurigt, men jag hoppas på VIIIIINST!!!