tisdag, juni 12, 2012

all american soccer mom

men hur gör man för att lära sin barn det man kan och tycker är viktigt om livet? 

det här kan verkligen hålla mig vaken om nätterna. 

nä egentligen sover jag gott om nätterna nuförtiden, men om dagarna kan det ge mig ont i magen. 

jag är riktigt dålig på att leka med mina barn, som ni vet, men jag pratar

pratar pratar pratar pratar pratar pratar pratar pratar pratar pratar

behöver jag nämna att min man inte var så ledsen när jag var sjuk och bara pratade pyttelite och väldigt tyst? 

av någon anledning drar mina barn upp svåra frågor och saker som kräver långa utläggningar i bilen. 

kanske medvetet. 

då sitter jag fast och måste prata klart. 

pratar pratar pratar pratar pratar pratar pratar pratar pratar pratar

sista tiden har jag märkt hur jag själv hugger på deras egna samtal i baksätet. 

slänger in viktiga saker i förbifarten. tänker att det kanske hamnar på plats så småningom. 

herre, jag kan ju inte planera för en te- och sconeseftermiddag om 9 år då vi ska gå igenom livet

jag måste börja nu nu!

men det där att höra sig själv utifrån när jag bara: 

- ja och du vet ju att Ellen verkligen är din vän nu när ni varit osams och blivit kompisar igen, det är viktigt att visa sina känslor och se att vänskapen håller för det. 

yadayadayaydayadyadayada..... 

men jag har ju så mycket att berätta!!

5 kommentarer:

smile sa...

Förstår precis.

Sahra sa...

Jag är inte heller någon lekmorsa. Jag pratar också. Förklarar, berättar, pratar, pratar, pratar. Försöker locka fram ord från ungarna. Få dem att kunna sätta ord på sina känslor. Vad de tycker och tänker. Något jag aldrig tänker ge upp. Never ever. Hur trögt det än kan vara med en 13-årig kille.

Marielle sa...

Såna tankar kan verkligen göra att man känner sig olustig inför framtiden...

Tänkte på att både min bror och jag är lite likadana, vi har alltid pratat om allvarliga saker i bilen, speciellt under den tid då jag precis fått körkort och han tyckte att det var kul att åka med. Undrar varför det blir så?

smile sa...

Här hittar du mig:

http://pinterest.com/smilespinterest/

Anna sa...

Smile: du och jag. har ju börjat följa dig nu :)

Sahra: å 13 måste vara en jobbig ålder . kille eller tjej. hejja dig!

Marielle: i bilen kommer man ju som förälder inte undan, man måste prata klart. kanske lägger upp det för allvarligt prat.