lördag, juni 16, 2012

fredagsfeelingen



men vilken fredag! 
jag ansträngde mig för att bara vara. 
kalla det mindfullness om ni vill. 
drog på picnic med barnen idag igen. 
mot badstranden, för morgonen var ju så solig. 

låg på gräset och läste senaste DV och pillade mig i naveln. 
fann en artikel om min gamla kollega Ulrika.
tog hand om barnens alla bekymmer med grodyngel och sand i badbyxorna.





och vet ni? 
i denna kyla tog dom sitt första dopp för säsongen. 
modiga 17° i vattnet och inte ens soligt på himmelen. 
dom skuttade runt i vattnet en lång stund!






sen fick jag göra mitt bästa för att värma upp små frusna kroppar... 







handlade nya gummistövlar.
skickade en födelsedagspresent på posten. 
och slängde ihop Josefines cannelloni till min fina vän som kom på middag. 
betade av en skiva i SATC-boxen tillsammans. 






o! 
höll på att glömma: mycket goda söta lakritståg!! 


så, nu ska jag träna för första gången på en liten evighet - later!

2 kommentarer:

smile sa...

Sött lakrits som är så gott! Och jag som lovat mig själv av leva nyttigt fram till stundande Frankrikeresa då jag ska frossa i croissanter, färskt gott bröd och andra godsaker...

Anna sa...

äsch, varför det? bättre att VÄRMA UPP magen med godsaker ;)