tisdag, juni 12, 2012

vägen till en jättebra toffs



sådärja, skyll er själva! 

bilder tagna på sjuk och blek mamma. 

av en sjuk och blek mamma. 

det är så lätt och resultatet är ju toppenbra!





1. börja med morgonruffsigt hår. jag borstade inte ens mina testar. sen tog jag en tunn snodd, en Blax

2. vänd huvudet neråt och samla håret från öronen och ner mot nacken i en tunn men hög toffs. 

3. släng tillbaka håret över toffsen. arrangera benan, om du har en sådan. jag byter ofta ställe på min, annars märker jag att mitt hår slits mer vid tinningen där benan går. 

4 & 5. sådärja, bara att samla ihop överhåret och sätta en ny toffs över den tunna. den här är från HM, finns i både silver- och guldmetallic för en liten peng. efter att toffsen är på plats är det lätt att lätta lite på överhåret för att inte ha det så platt mot huvudet. det utan att hela toffsen sjunker ner mot nacken. 

plättlätt! 



& balsammetoden på mitt sätt? den kan ni läsa om här

6 kommentarer:

Linda sa...

men ÅH, tofsproblemet löst! tack för det, Anna! ska testa nästa tofsgång!

Åsa sa...

MEN, vilket bra tips, med två tofsar i en! Det skall jag ha i minnet...

Marielle sa...

Nu fattar jag! Måste prova :-)

Töffla sa...

Men kära kollega, du utvidgar mina så tråkiga hårkunskaper och teknik. Hoppas verkligen att det funkar på mig... ;) Testar hemma först innan jobbet får se :)) Kram

Vesnas vardag sa...

Smart grej, måste testa. :)

Anna sa...

hejja er!!