onsdag, augusti 22, 2012

1 A



ni ser va?
cool as a cucumber.
& världens finaste. 






vi skuttade nästan till skolan. 
nytt klassrum från förskoleklassen. 
barn med rena kläder och fixade frisyrer. 
föräldrar som fingrar på sina mobiler och flexar in efter 9.

1A
det perfekta klassnamnet. 
och min unge slipper ha första bokstaven i sitt efternamn som tillägg i sitt namn. 
det är en styggelse.






med mig hem efter uppropet fick jag en mapp. 
en mapp som ser precis likadan ut som de jag själv fick på 80-talet. 
viktiga papper. 
föräldramöten. 
gympapåsar. 
skolplikt. 
men jag tror att vi är redo för det här nu. 





6 kommentarer:

Åsa sa...

Så fin hon är! Hoppas att allt blit bra i skolan!

mis(s)match sa...

Vilken fin tjej. Min tjej går i kombinationsklass 0-1-2, så inte mycket nytt här inte!

smile sa...

Och jag har en glad och lättad fjärdeklassare med ny lärare, nytt klassrum och nya klasskamrater. Härligt efter tre år i en stökig och orolig klass. Nu ser vi framåt.

Finaste lilla Alice. Lik sin mamma.

Marielle sa...

Måste vara världens sötaste ettagluttare ;-)

Anna sa...

Åsa: min finaste, tack!

Miss Match: :) näe, inte så mycket nytt där inte!

Smile: ibland är det bra med nytt, hoppas ni får en lugnare höst! kram

Marielle: jo det tycker jag ju förstås ;)

Librarybeth sa...

Ja. Det är stort! Så stort!