måndag, augusti 27, 2012

27/8



barnen muttrade när jag väckte dom. 
tidiga måndagmorgon. 
novemberväder utanför fönstret. 
10 grader, snålblåst och duggregn. 
påpälsade med mössa, vantar och gummistövlar är de nu på dagis och skola. 

själv tog jag mig i fleecejackskragen och tog en springtur trots att vädret inte alls bjöd in till det. 

förvånansvärt lätt! 
med Gry & Anders i öronen. 




efter en varm dusch och en kopp kaffe känner jag mig varm igen. 
räkningar betalda. 
med resten av kontot far jag nu till ett inomhuscentrum. 
i manchesterbyxor. 
är det höst så är det.

hämta barnen tidigt, baka scones, spela spel och dricka te.
härliga måndag, välkommen!

3 kommentarer:

Frida sa...

Det låter ju som en helt fantastisk måndag, trots busvädret. Och det sägs att det ska bli fint väder resten av veckan!

Marielle sa...

Väckte mina troll klockan sex... Inte helt enkelt. Men efter halvdagsjobb får jag nu en timme i soffan innan hämtning, det kan bli bättre. Låter som om ni får en härlig eftermiddag. ...och scones är ju myyyycket lättare att lyckas med än kanelbullar ;-)

Låten gillade jag med! Tack för tips <3

Anna sa...

Frida: jag hoppas verkligen att du har rätt!

Marielle: det är okristligt tidigt, fy vad jobbigt. he he, japp - är nog mer en sconesmamma... ;)
tack för receptet på dina rutor!