tisdag, augusti 21, 2012

recap helgen


den där tröttheten i fredags, som sagt obeskrivlig. 
jag längtade hem precis hela arbetsdagen, irriterade mig på småsaker och orkade inte vara trevlig. 
olikt mig. 

sen middag och sedan tröst i form av Mango Madness på tassarna och Äpple, naturgodis och Käck
  vägra säga Kick!


i säng innan 22 en fredag innan ledig helg, och vi har inte ens spädbarn. 





masade oss upp i lördags. 
sengångare hela bunten. 
under vissa protester tog vi oss mot skogen, den som vi hoppades skulle vara svampskogen. 

och se vad vi fann!!







en bottenfylld pappkasse, 
lyckan var stor över det guldiga. 

även hos kidsen. 
som inte ens äter svamp. 







gick till vår plats. 
den med en liten bänk och utsikt över vatten. 
hemtamt där nu. 
kaffe i termos som håller värmen bra btw! & limpmackor. 

mmmmm







lite semesterfeeling på att hänga ihop hela högen. 
min favorithög av människor. 
och tanken på att dessa små snabbt blir större och större och snart kanske går tre meter före mig på stan gör mig kallsvettig. 

lördagsgodis & gos i skogen, fint så 







men har ni sett här då; 
fiskpizza!! 

jag och Brallisen for till ett centrum för att hänga några timmar. 
tjejsnack, shopping och pizza. 







mitt hjärta. 
blir ettagluttare imorgon. 








söndagen formades av städning och världens godaste lunch. 






hoppas er helg var lika fin


4 kommentarer:

Marielle sa...

Ojojoj - ettagluttare!
Helgen verkar underbar :-)

smile sa...

Åhhh...kantareller! Jag får väl shoppa dyrt i mataffären istället för jag är himla sugen. Som sagt.

Ja du, det där med gå tre meter före och så. Det går snabbt som sjutton, kan jag säga som har en tioåring som ibland visar tendenser till att tycka att det är pinsamt. Att ha en mamma som tokar sig ibland, det är kul när man är fem men grymt pinsamt när man är tio. Jag får anstränga mig. För jag minns. Och förstår. Och vill absolut inte vara pinsam. Men ett spontant "mamma, jag älskar dig" uppväger allt. Då vet jag att jag inte är helt uträknad. Än.

Hur gick det med bullarna?

Vesnas vardag sa...

De där kantarellerna. :-)

Anna sa...

Marielle: helgen var så himla najs!

Smile: köpekantareller är också gott :)
mm, jag kan inte säga att jag längtar till det där. men minns det själv så väl. härligt med så fina ord från sonen!

Vesna: men jag vet! härliga tider :)