onsdag, augusti 22, 2012

min ettagluttare


idag tar jag dig till skolan, första klass. 




jag är så glad att du är så lung. 
min nervösa själ har du bara fått hälften av. 
det lugna, obekymrade, stenplockande från din pappa. 

vi packade din väska igår. 
du var mer intresserad av kvällssaga. 
jag la ner plommon och riskakor i din matlåda. 
precis som du vill ha det. 
du la fram den rosa klänningen. 
och tycker att det matchar fint med något djurmönstrat. 
jag funderade över nya fröken, Anna. 
du hoppades att din bästa vän skulle komma.

idag börjar din resa. 
jag hoppas du slipper de värsta luftgroparna. 
oavsett; jag finns här. 
varje dag. 
och älskar dig lika mycket vad du än hittar på eller råkar ut för. 

mitt lilla stora egensinniga kloka älskade bångstyriga omtänksamma yrväder. 




4 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Ja, vad är det med dagens ungdom? De verkar inte vara hälften så nervösa och hispiga som sina föräldrar inför det här med skolstart! (Skönt!)

smile sa...

En stor dag.

L8 sa...

Rysningar. En ny epok, både för barnet och föräldrarna.

Anna sa...

Akan-Kakan: ha ha ha, ja det måste vara något fel - men bra!

Smile: mycket stor!

L8: verkligen en ny epok, så himla spännande!