tisdag, januari 28, 2014

ouff




som en käftsmäll nockade den oss. 
förkylningen som inte bara bjöd på segt snor utan även hosta, dimmig blick och tryck över både öron och bihålor. 

dom andra alltså, jag är fortfarande på benen men får lyssna på de andras harkel, host och gnäll. 

januari som tog sig så bra där i mitten har ånyo blivit grått och trist. 

vinter! ge mig några veckor till av smällkall krispig och ljus vinter. 

sedan är jag nöjd och glad och kan längta efter knoppande musöron och rensopad asfalt. 






fruktiga vitaminer och mycket te. 
det vi saknar är väl frisk luft, för ärligt talat älskar jag inte att vara ute när det är regntunga skyar, snålblåst och några kalla minusgrader. 

januari är snart slut och med det möter jag nya utmaningar, mer om detta senare. 
februari är en av mina favoritmånader och just 2014 känns det så fullt av förväntan och tilltro. 

nu dags för mitt sista nattpass. 
ever. 





2 kommentarer:

Miss Marie sa...

Men vad skönt att slippa nattpass! OCh jobbigt med förkylningar, hoppas du får slippa det. Vilken fin bild du tagit på familjen mellan frukostrester, vardagsglamour!

Anonym sa...

Skönt att slippa nattpass, det verkar slitsamt! Är det nytt arbete på g, eller bara annat schema? Hoppas ni kryar på er!
/Sandra