lördag, januari 11, 2014

det nya


nytt år - nya tider. 

tänker ni så? 
delar ni upp livet i före och efter nyår? 

beslut och planer som genomföras och ändringar som skall starta? 

mindre av det, mer av det och kanske inget av något. 

jag är ganska kategorisk och ordningsam på mikronivå. 

skriver upp och bockar av på listor. 

njuter av kalenderordning och hatar att tvingas ta middagsbeslut i affären en timme innan familjen faller ihop av blodsockerfall. 

men i livet i stort ser jag allt som en enda helhet.

min hud påverkas av mitt känsloliv. 

mitt sexliv baseras på känslan av samhörighet och trygghet i övrigt. 

färgen på tånaglarna speglar min sinnesstämning för dagen. 

mina barn är hos mig 24/7 in mind och jobbet finns där någonstans strax bakom. 

träning, mat och familj. 

vänner och musik. 

det hör ju ihop. 

på samma sätt tänker jag att jag inte lämnar något bakom mig vid nyår och går något nytt till mötes. 

det är ju bara en fortsättning av livet. 

2013 var svårslaget och jag vill inte att det ska ses som avslutat kl 24 den 31/12. 

så;

 låt oss fortsätta det här livet - la dolce vita - även 2014. 




4 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Låter fint! Jag är absolut med på Dolce Vita 2014!
(Och nej, jag lägger inte upp planer för nystart vid nyår. Jag gör sånt hela tiden.)

Anonym sa...

Jippi, du är här igen :) Önskar dig ett fint 2014!

Anna sa...

Akan-Kakan; exakt! ständig uppdatering och planering :)

Anonym:
hej och tack, kul med pepp :) önskar dig detsamma!

Vesnas vardag sa...

ja def uppdelning, 2013 kommer inte upprepas och 2014 blir mitt år. Har bestämt mig för det. 40, klar med utbildningen, nytt jobb och nya drömmar.