söndag, februari 19, 2012

span

så blev vi då spontant inbjudna hos förskolekompisföräldrar när vi körde förbi och lekte brevbärare för söndagens stundande fyraårskalas.

inbjudna till totalt k a o s.

grejer överallt och då menar jag ö v e r a l l t.

spännande det där.

så olikt mig.

jag svårt att koppla av i hemmet fyllt med designmuggar, lego och smutsiga kläder.

för jag visste inte var jag skulle sätta ned fötterna utan att trampa i smulor eller på en krita.

här hemma får jag utslag om kuddarna inte ligger i ordning och kläderna i sina garderober.

hur har ni det hemma?

sen ogillar jag mänskor som bara svänger förbi utan att annonsera sin ankomst också.

// jävligtspontanochcrazy_80

annaliten

8 kommentarer:

typ36morsan sa...

Fast all cred till dom som vågade öppna dörren och släppa in er i röran. Jag har lite svårt för det. Och verkligen när det gäller familjer jag normalt inte alls umgås med.

mis(s)match sa...

Jag.känner.igen.mig.så.amen (men önskade att jag skulle kunna släppa det ordningssamma lite oftare)

Linda sa...

Om alla släpper lite och vågar lite blir livet skönare!
Kram

Spiro sa...

Haha, hade kunnat vara hos oss ni hamnat! Här är det kaos för det mesta. Vet dock inte om jag spontaninbjuder bekanta på fika när det är kaos här hemma. Släkt och vänner har dock fått vänja sig..:-)

Nyckelpigan sa...

Jag har så svårt för när det saker överallt. Kan knappt andas i sådana hem, blir om ett tryck över bröstet.
Tror inte de som bjöd in er ser röran, annars hade de inte släppt in folk i kaoset :)
Jag gillar ordning & reda!

Linda sa...

jag är helt inne på din linje!

Fröet sa...

Jag är inne på din linje... men jag VILL ju vara lite mer spontan o crazy ;) Jobbar ständigt på det och det blir bättre o bättre. Att ha slarvmajjor till tonårsdöttrar och en hund hjälper till kan jag säga. Barnens våning = kaos, den representativa våningen = under kontroll.

Anna sa...

typ36: ja, all cred! vi hade trevligt absolut, men fascinationen...

Miss M: jo, det finns en tid för ordning och en för det andra....

Linda: jag släpper på vissa grejer och kan vara jävligt spontan, men just att det ska vara ordning och reda i hemmet är en helt annan grej ;)

Spiro: ha ha, får väl skicka över våra släktingar som bor på er gata för en flukt ;)

Nyckelpigan: så kan det vara! man vänjer sig ju! ordning och reda är det finaste orden jag vet ha ha!

Linda: du å jag!

Fröet: precis så är jag med! om nu bara barnen kunde hålla sina saker på övervåningen... ;)