måndag, februari 20, 2012

stängt för barn

idag är det planeringsdag på Blixtens förskola.
vilket verkligen går jättebra ihop med att jag nu ska ladda för tre nattpass.
nåväl han hjälpte mig att städa imorse och sedan lämnade jag honom för några timmar i kaos-huset en bit bort.

lagom till lunch ska jag hämta honom och det betyder att jag måste hinna sova NU.


en del undrar vad jag äter på natten.
och det ser ni här:



jag börjar med en kaffe och macka vid 23-rycket. ikväll serveras havreknäcke med avokado och en Froosh eftersom jag ska träna och alltid är grymt hungrig hela de nätterna jag tränat.

runt 03 är det dags för påfyllning. på vintern är det gott med något varmt i magen så den här årstiden kör jag på en påse nudlar. varmt, gott och mättande. en kopp the till det. på sommaren är det yoghurt eller keso med frukt som gäller.

klockan 06 är det frukostdags, så jag orkar ta mig hemåt. finfrukost i form av äggamackor och gul kiwi.

sovdags och nästan måltid blir middagen klockan 18.

jag kan få kommentarer om att jag äter mycket på nätterna, men hade det här varit en dags födointag så hade jag svultit. i perioder då jag jobbar mycket nätter går jag snarare ner något i vikt.

tyvärr var den nya Läkerolen jag hittade verkligen ingen hit och får snällt stanna hemma hos maken...




på torsdag är det dags att vakna ur nattkoman igen, lacka naglarna och göra sig redo för tre dagars firande av stor fyraåring.
yey!


6 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Kul att läsa lite om hur nattjobb inom vården ser ut! Är det inte tungt att jobba natt? Jobbar du dag också eller bara natt? Tycker du är duktig oavsett. Vet inte om jag skulle palla, skulle ff aldrig aldrig kunna sova på beställning...

Sahra sa...

Jag jobbade treskift under många år. En vecka natt, en vecka dag, en vecka kväll. Fifan så schitzig jag kände mig. Visste aldrig vad klockan var. Den där mat o sovklockan hade totalfnatt. Jag var aldrig hungrig eller så var jag alltid hungrig. Tröttheten var däremot konstant. Funkade väl ok när jag var ung och inte hade familj, men jag förstår inte hur man fixar det med familjeliv. Imponerande. Jobbar du både dag och natt eller?

Miss Upsey Daisy sa...

Lär man sig att sova på dagen?

Camilla sa...

just ja, våra små fyller väl ungefär samtidigt om jag inte minns fel? stella blir 4 på torsdag. :)

Marielle sa...

Klart det ska serveras några favoriter på nattjobb - det är du värd! Och man kan ju inte lägga sig hungrig...

Anna sa...

Tove: det är lite speciellt att jobba natt, helt klart. andra uppgifter och ett helt annat tempo. andra frågor att ta tag i. jag jobbar treskift och det är galet tungt emellanåt.

Sahra: mmm, känner igen det där. men jag mådde inte bra av att bara jobba natt heller. men jag gillar nattpassen! det händer så mycket saker då, saker man inte ser på dagen. men tungt, hujedamig.

Miss UD: första två timmarna svimmar man av utmattning. ibland sover man bra ibland dåligt, och jag vet faktiskt inte riktigt varför...

Camilla: det gör dom! dagarna efter varandra.

Marielle: nej det kan man verkligen inte!!