måndag, april 29, 2013

samtidigt på Instagram




ni kan tro att jag var trött i fredagskväll. 
det var ögon i kors lagom jag ryckt upp chipspåsen och middagen lagade jag som i dimma. 

sov 12 timmar mellan fredag och lördag om det säger er något...




lördagens utlovade solsken lös med sin frånvaro. 
men efter en oerhört seg morgon orkade vi oss ändå till kusten för att äta glass, 
kasta sten i vattnet och skråla i bilen till gamla låtar. 

tog en powernap (!) innan jag gjorde mig redo för tjejhäng. 
iklädd jeans med hög midja och pudriga nyanser tillsammans med guld satte jag mig i bilen mot Uppsala för att möta upp Frida, Anna och Lova. 
många timmar senare körde jag hem efter att ha klämt en stadig dubbelburgare på Kitchen & Table; Marcus Samuelssons nya krog.
med ett leende på läpparna ivrigt skrålandes till Robbie och Lena Ph. 
kompisar, vilken pepp det är att ses live!

söndagen var en fin dag. 
vi hängde med mina syskon och föräldrar och barnens kusin. 
sånt där kravlöst bara-vara som är det bästa jag vet. 
barnen hann visa det de skulle, vi åt rester och drack kaffe. 
svängde om en loppis och spanade på en dyr-jacka i en posh affär. 

trötta och glada la vi oss den söndagen. 
lediga helger, ni går så snabbt förbi.