onsdag, april 17, 2013

sociala medier ftw


parfym. 
ett stort beslut att välja vilka signaler man vill sända ut. 
Daisy hade jag sniffat mig fram till, provat flera gånger - bloggat om ännu flera. 
och vet ni; nu står hon i mitt badrum och blommar. 

allt detta tack vare en mycket godhjärtad kvinna jag aldrig träffat : Frida

Frida mejlade mig efter att hon läst om min längtan efter Daisy, hon undrade om hon fick skicka mig den flaska som stod och samlade damm hos henne. 

om hon fick! 
jublande glad och oerhört tacksam är jag. 
jag hoppas att många fina saker och upplevelser nu ramlar i din famn. 






läser om näthat och förfäras. 
i mörka rum och bakom skärmar skriver vuxna människor hemska ord till varandra. 
hotar. ljuger. blixtrar av hat. 

vad är det för människor? 
är det samma människor som är föräldrar till barnen i min dotters klass? samma som vänligt hjälper mig i ostdisken på ICA? som har högt uppsatta chefspositioner och leder människor? 

jag får inte ihop det. 

i skolorna talar man om nolltolerans mot mobbning, förstår de inte att det inte går om inte vuxna människor inte klarar av det? 

en av mina viktigaste uppgifter som mamma ser jag som att lära mina barn om hur man behandlar andra. 
jag tror på vänlighet, att det går igen - kalla det attraktionslagen om ni vill. 

jag kan visst bli arg, skrika och svära - men då ska det fan vara värt det. 
och jag gör det inte i smyg, eller bakom ryggen. 

du Frida sänder mig så mycket i en flaska parfym - 
du är ett bevis på att det fortfarande finns vänliga människor som gör fina saker utan egen vinning. 
tack! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men så snällt gjort av Frida! Blir så glad när jag hör sånt här.

Håller helt med dig att det är superviktigt att lära våra barn tolerans, acceptans och vänlighet till våra medmänniskor.

// Jenny

Vesnas vardag sa...

Vad snällt, den doftar underbart gott. Kommer få brukas flitigt i mitt badrumsskåp i sommar med. :-)