måndag, juni 10, 2013

får jag bara några sådan här dagar till kan jag ta hösten med ro


Sveriges nationaldag 6 juni och tillika min mans födelsedag. 
firade honom med litet paket, mera pussar, donut med ljus och kolor. 

sedan satte vi oss i bilen, sjukt förväntansfulla, för en tripp till Kolmården. 
en sol som aldrig ville sluta skina och djur som var vakna ute ur sina bon. 
ja förutom lokatten, den såg vi aldrig. 

jag invigde mango-varianten av Hawaiian Tropics lip gloss - bästa bästa!
maken tog en liten nap på gräset precis som lejonmammorna. 





efter en heldag drog vi till Nyköping och Scandic hotell. 
vilket hotell!
fräscht och fint, med tvålar i pumpflaskor från Face i badrummet. 
yey! 

med gångavstånd till Hamnen. 
i magiskt ljus satt vi och åt middag på tok för sent, svettandes i solen. 
serverade av en dokusåpakändis. 
japp. 
klockan 22 sov vi alla fyra. 





frukost med älgen till bordet. 
taggade!
ännu en dag i Kolmården och jag måste säga att det var en sjukt bra idé att köpa tvådagarspass. 
det behövs för att slippa stressa runt och verkligen känna sig färdiga. 
ska man görat ska man görat ordentligt. 

ingen stress. 
klappa, titta, hisna, oooooa och äta glass tills man bara inte orkar mera. 

och som varje sommar konstaterade jag och maken att det här; det här! det måste vara den bästa åldern på barnen. 
i år så pass stora att de kan göra små egna avstickare, leka och ta hand om varandra. 
så himla fint att se de kan ansvara för varandra, hjälpas åt och ibland skälla lite på varandra. 
de är ordentliga, håller ordning på flocken och traskade många långa kilometer i två dagar utan att gnälla en endaste gång på trötta ben. 






på fredagkvällen somnade vi nog ännu tidigare än på torsdagen.... 
stora bakardagen på lördagen. 
citronrutor och kokosbollar. 
och sedan kalas hos min bror. 

semesteruppladdning - men jajjamen! 


1 kommentar:

Marielle sa...

<3 Kolmården! Och familjemys med för den delen :-)