torsdag, juni 27, 2013

vad vi gör egentligen

njuter av tidig semester.
det här att gå halva sommaren och svettas och jobba ihjäl sig är inte min melodi, nä om jag får välja går jag tidigt och kommer tillbaka tidigt för att med ny energi sparka igång jobbkarusellen igen och samtidigt om kvällarna njuta av underbara stunder utomhus i ljumma vindar.
jamen vi kan väl bestämma att det blir så va?

vi har redan haft en pangdag på stranden.
städat hemma.
börjat projekt måla putsfasaden.
vi har ätit glass nästan varje dag och druckit vin likaså.
hängt med dom vi gillar mest, vilket inkluderar både släkt och vänner.

och det är just det vi ska använda den här sommaren till: träffa mänskor!
så många gånger jag sagt så här det gångna året; jamen jag förstår inte - kan vi kolla i slutet på nästa månad? 
det här att vi båda jobbar helger alltså...

träffas okomplicerat sommartid, bästa semestern om du frågar mig.
sen älskar jag ju att sova i min egen säng och plocka ur min egen garderob, det är sedan gammalt.

2 kommentarer:

Marielle sa...

Gillar både hur ni haft det hittills och era planer!

Anna sa...

vi meeeeed!!