lördag, juni 29, 2013

vad man gör med en fredag


till exempel kan man åka i arla morgonstund för att köpa ytterligare 20 liter Puts 16 och vips så är hela huset färdigmålat. 

hur härligt?!





under den här veckan som vi slitit med att färdigställa det sista har barnen verkligen skött sig exemplariskt. 
det här med stora barn alltså... 
lekt själva, peppat oss vuxna och hållt sig till förhållningsreglerna inte röra! 

de skuttade själva iväg till en kompis utan att vi styrt upp. 
det är en fin semester det här. 

nöjda barn; nöjda föräldrar. 

vi hann till och med få en liten paus i solen och jag lyssnade till första delen av Maja Ivarssons sommarprat. måste lyssna klart på det. 

plockade en hel korg med tistlar ur gräsmattan. 
rensade min sorgliga rabatt. 
vattnade blommor. 
gjorde ny müsli. 
rullade nyttiga kokosbollar. 

lagade middag; 







något  hopkok av prosciuttorullad kyckling i sås av Cantadou vitlök och örter samt grädde. 
hällt över en generös mängd pasta. 
toppad med basilikakvist och ett gäng oliver. 

med ett glas kallt vitt slank det ned förvånansvärt mycket... 







hann hämta ut ett paket på Posten också; 
Adistar - I love you! 

fredagen som trots allt blev ganska produktiv har nu övergått i lördag och vi ska strax dra oss mot stranden med kaffe i termos och godispåsarna i högsta hugg. 

solen gömmer sig just bakom molnet men jag orkar just inget annat än att ligga på stranden och titta på mina barn som leker och prata skit med min syster. 

ikväll väntar finmiddag med stort och litet sällskap - yey! 

glad lördag på er.



Inga kommentarer: