onsdag, november 07, 2012

bilder ni missat


Instagramflödet mitt peakar lediga dagar då jag hänger med vänner och familj. 
kanske inte så konstigt att trötta torsdagskvällar i tvättstugan inte dokumenteras lika väl... 

i fredags; min dotter uppklädd till tänderna inför det mycket efterlängtade fredagsmyset. 
flortunt, paljetter och så ett plåster på armen efter vaccinet. 
ritandes en teckning till en tjej hon saknat väldigt mycket, pirrig inför lördagens date. 






& den där lördagen! 
bästa Linda och hennes ljuvliga stora tjej. 
pangdag! 
vi pratade och åt, shoppade, pratade ännu mera - man kan säga konstant, och så åt vi lite till. 
tjejerna hade fullt upp med att titta på julklappar, fnissa, dansa, sjunga och klä ut sig. 

vi säger tack! snart igen! 






på söndagen var vi alla lite trötta. 
vi behöver en helt ledig, obokad dag då vi bara hänger runt. 
pladdrar, dammar lite och fikar. 
jag fick sällskap av det här lilla skelettet. 
som faktiskt åt tre portioner frukost, gott så. 







jag tror att han enerigladdade för en kväll av bus med den lilla kusinen. 
full rulle med två killar som inte fastnar på bild. 
i farfars säng får man studsa!





söndagen grumlades lite av det faktum att jag skulle jobba på natten. 
det liksom hänger lite över en hela dagen. 
ser alltid ut som en fin idé när jag lägger mitt önskeschema, men när det väl gäller 
- not so much. 

tackade han den stora mannen för en fin helg. 
och misslyckades kapitalt.






det där att alla skruttiga ongar föds mellan 02 och 06, varför är det så? 
var i säng 9.30 efter att ha jobbat mig svettig under de sista timmarna av tiotimmars-passet. 
sov som i djup dvala och slapp drömma mardrömmar. 







sen en natt till på jobbet. 
lugnare tempo. 
trots det var det svårt att få fötterna ur tofflorna och komma igång igår eftermiddag. 
men tillslut så! 






tacotisdag väntade ju! 
tänk att dom här kidsen leker så fint trots att vi nu ses på tok för sällan. 
det där att plocka upp där man slutade. 
de finaste av vänskaper fungerar så. 
skratt som pärlade, mat som skvätte och kletiga leksaker i taket. 






denna morgon bjöd på kyla och solsken. 
min favoritkombination! 

men rumpan har ännu inte tinat efter min pw. 
så kan det gå. 







3 kommentarer:

Marielle sa...

<3 livet! ...och instagram :-)

Vesnas vardag sa...

Ha, ha. Kul när telefonen får eget liv. *ler*

Anna sa...

Marielle: indeed!!

Vesna: ha ha, japp!