lördag, november 10, 2012

hår och Ricinolja



skrev något kryptiskt om hårkur igår. 

ni vet sen gammalt att jag använder mig av balsammetoden och är nöjd. 

lockig.se ger bra information om den metoden. 

av en kollega fick jag nys om Ricinolja. 





hon använde den till sina ögonfransar för att de skulle växa och bli längre. 
värt att prova tänkte jag! 

har nu i någon vecka penslat ögonfransarna innan läggdags och tycker mig se en förändring till det bättre. 
har inte tappat lika många fransar och det ser tjockare ut. 
kommer fortsätta med det här intressanta experimentet! 

så igår bestämde jag mig för att prova med en hårkur med Ricinolja. 
det var inte en god idé att kleta det i håret och sedan tänka sig att gå utanför dörren. 
inte en vacker syn! 

kletig och smetigt och ganska svårt att tvätta ur. 
men efter tre balsamtvättar var det urtvättat. 
idag känns min hårbotten inte torr och håret är mjukt och glansigt. 
kommer nog inte att orka med en kur var tredje dag, men fler gånger kommer jag att försöka. 

lite om Ricinolja finns att läsa här


3 kommentarer:

smile sa...

Hur trög är jag? Insåg precis att det var nåt som inte var sig likt i din blogg. Scrollade ner och insåg att jag borde ha sett det för länge sen. Dina bilder är ju större! Trög som jag är har jag inte observerat det förrän nu.

Hur har du gjort? Blogger och jag är inte bästa vänner. Tips? Tips?

Åsa sa...

Jag kördebalsammetoden förra vintern, men "kom av mig" efter ett frissabesök, och sen inte kommit igång igen. Men håret vart väldigt bra då! Skall köpa ett "sistatvättshampoo" och starta igen snart.
Ricinolja testade jag också där, i samma veva nån gång. Bra för håter, men det tog VÄLDIGT STYGGT på färgen!!

Anna sa...

Smile: ha ha! jo det här klarar du lätt! bara ställ pekaren över bilden i "skrivfönstret" och klicka på bideln. då kan du välja storlek på bilden längst ned till vänster. jag tar oftast extra stor. lycka till!

Åsa: mm, det där med frisörbesök... jag låter inte min frisör tvätta! kör igång igen vettja!