torsdag, november 15, 2012

opa!

disco i köket, inget konstigt med det.
varje kväll kör vi Spotify, alla önskar - alla dansar.
att mina barn ärvt min taktkänsla är inget vi talar högt om.

på senaste tiden har det dykt upp nya moves från hon som börjat skolan.
- mamma mamma, kolla - det här har vi precis lärt oss idag! och så kör hon hela Gangnam-dansen.

så. ikväll lagade jag köttbullar med mos och dansade med en discoprinsessa och en pirat med synth.

sedan drog jag till gymet för att dansa Zumba.

mötte Brallisens fröken i dörren, den ordentliga ganska tillknäppta fröken som ska leda mitt förstfödda barn genom lågstadiet.

jag försökte kallprata och skrattade åt min mycket lilla kroppskännedom.
- jomen, en eller två drinkar innanför västen skulle nog göra att det gick lite bättre på det här passet.

timeout.
sa jag verkligen så?

mmm, jojo.

note to self: drick gärna några drinkar men prata inte om det med ditt barns fröken.

nämen sådärja, efter duschen serverade maken mig en Limetto och ja - nu känner jag mig som Beyonce igen.

skål.

5 kommentarer:

Librarybeth sa...

Haha - ibland blir det galet! Och som man önskar vissa saker osagda. Fast det blev en kul historia!

Anonym sa...

Kanske inte meningen att jag ska läsa här ;-)
/tillknäppt

smile sa...

Ops.

Marielle sa...

<3 Spotify - en guldgruva för en familj :-) och ingen, i n g e n bryr sig om taktkänsla innanför hemmets fyra väggar!
Sa jag verkligen så? -händer mig också rätt som det är ;-) Och jag har fortfarande inte provat Limetto, suck.

Anna sa...

Libby: ha ha, ibland måste man bara bjuda på sig själv litegranna.

Tillknäppt: jo det tycker jag du ska göra, står enbart och bara dumheter här.

Smile: :D

Marielle: men eller hur?! Limetto är ett måste!