lördag, november 10, 2012

en fredag att spara



trots tre morgontrötta gick morgonen bra. 
hann med att övertala dottern till en frisyr
- mamma, du måste ta kort och visa den för någon. 
check. 





ledig dag med mycket på agendan. 
då är Spotify och Instagram mina bästa vänner. 
lyssnar på musik och kollar bilder.
igår uppmanade Sötsur till vardags-collage. 
Sötsur som är galet inspirerande och träffsäker. 
har ni inte kikat in där så gör det!

och här är mitt collage - ser ni vad jag gjort?!?







sedan blev det eftermiddag och jag och sonen tog en ljuvlig promenad i solen hem från dagis. 
min plutt. 
det här att ge honom tid att prata färdigt utan att bli avbruten av den stora pratkvarnen. 


sen hackade jag rosmarin och tänkte på Simon and Garfunkel. 

högreven kokade till en bolognese i 2,5 timmar och förgyllde verkligen vår fredagkväll. 





Blixten hade under matkokandet god tid på sig att arrangera om babushkorna. 
& göra bajskorvar till dessert. 








sen avslutade min snart sjuåring kvällen med att rycka ut tanden som suttit löst så himla länge. 
yey! 








idag; 
jobb för både mor och far medan barnen hänger hos farmor. 

och hoppsan så är det måndag igen.

suck.



Inga kommentarer: