måndag, november 19, 2012

hur mår din hud egentligen?

bra? toppen!

då kan du hjälpa mig lite här;

min hy är för tillfället en katastrof av färglöshet uppiggad av torra fnasiga fläckar samt röda märken.
som varje höst övverskad av det kalla klimatet.

ett sista halmstrå här; funderar på att prova en flytande foundation istället för mitt älskade mineralsmink.

vad använder du till din känsliga hud?

och precis som jag skrev i mitt senaste sms så vill jag att den ska vara för känslig trött schleten blek hud, göra underverk över en natt och kosta nästan gratis. 

har du en sån på lager?

10 kommentarer:

typ36morsan sa...

jag fetar på med dermalogica. Hoppar dock över allt vad foundation heter och duttar endast lite puder på näsan osv. Säkert inte det svaret du vill ha men mitt ansikte är för vinterfnasigt redan för att orka mer "lager"

Marie sa...

Ja du, det var det där med priset då...

Men, den är fantastiskt bra måste jag säga och har faktiskt låtit mina mineralprodukter ligga och skramla i lådan denna höst: http://www.kicks.se/dior/diorskin-forever-foundation--p19181

liten sa...

Jag har också lagt mineralsminket på vinteridé och kör nu en gammal beprövad metod. Clarins Beauty Flash Balm, en askungekräm som jag mixar med min flytande foundation (just nu fr Lancome). Hälften kräm, hälften foundation. Det är Balmen som göt trixet, har använt detta i typ 4-5 år, med olika foundations. Balmen ska inte masseras in för mycket, stryk ut och låt "sjunka in". Den är ofärgad men reflekterar ljus och har en uppstramande effekt. Works for me!

cia sa...

Jag använder nimue produkter,dyra,men hy är som ny... Inga röda blemmor & mjuk hy.
Jag kan ta med lite så får du pröva ;-)

Kram kram

tingeling sa...

Tidigare har jag kört barnängensolja som jag har duttat i ansiktet på vinterhalvåret, typ gratis. Nu kör jag Clarins crème desalterant tillsammans med beauty flash och vid behov lyster. Samt L'huile prodigeuse om jag börjar torka ut, den är ju inte så tung som barnängensolja och inte heller gratis. Sjukt värd dock, den fixar tom mina torrfnashänder. Olja även i håret och massa olivolja och fiskleverolja i mat respektive kapsel varje dag. För färg estee lauder bb som jag blandar i dagkrämen. Jag är i vanliga fall en riktig torrboll men inte nu längre:)

mis(s)match sa...

Jag brukar oxå använda mineralpuder, men fastnat för BB kräm sedan ett tag tillbaka även om den inte lyckas arbeta bort små skav och röda fläckar som jag får pga operationsmössa/hjälm...
Men jag kan ju svårt sluta operera ;)
Tycker annars att jag reagerar mest på solskyddsfaktor i de olika krämer (även de dyra, jag har testat många!) så på kvällen använder jag numera blandad Weleda´s wild rose kräm eller Makens Nivea soft (superbillig!!). Båda två billiga och utan kemisk solksyddsfaktor....

Josefine sa...

Kör med en blandning av solros- och ricinolja som rengöring ett par ggr i veckan (googla OCM). Använder i övrigt produkter från Maria Åkerberg (finns bl.a. hos Skincity). Ekologiska och priset är helt ok. Just nu använder jag krämen face dream och den har gjort underverk med mina fnasiga kinder.

Anna/Rackarungar sa...

Tror tyvärr att gratis hudvärd är lite av en utopi. tyvärr... Däremot bytta jag mitt mineral ID-puder mot body shops krämpuder i dosa baserat på olivolja, hjälpte min fnasiga vintertorra hud.

I övrigt kostade jag på min Dermalogica för två år sen och sedan dessa har min hud varit bättre än någonsin. Jag köper alltid via jerseycompany.com - inte billigt, men väldigt mkt billigare än att köpa på salong. De har fri frakt och det går supersnabbt!

Lycka till! Kram Anna

Anonym sa...

Avokadoolja FTW.
/Helena

Josefine sa...

Kan även rekommendera Tikeis mineralsmink. Svenskt, inga konstiga ämnen i och bra priser.