lördag, november 10, 2012

lista




fann en lång lång lista hos Liten som jag snor rakt av. 


  • förnamn: Anna
  • efternamn: -
  • smeknamn: Maja av mina föräldrar. 
  • beroende av:  familjen, rörelse, lugn, 
  • hur imponerar man på dig: med ett ärligt uppsåt, att vara sig själv är fint. humor och intelligens är fint. 
  • brukar du skratta för dig själv: ofta.
  • var bor du: i närheten av Stockholm.
  • trivs du där: japp. 
  • vad saknar du: mina mor- och farföräldrar. 
  • är du blyg: nej. eller jo: på stora fester med mycket nya människor och alkohol är jag obekväm. 
  • tror du på kärlek vid första ögonkastet: definitivt. 
  • är du nöjd med ditt liv: ja. utropstecken. 
  • är du bortskämd? : hm, ja - har det ju löjligt bra. 
  • vad är det värsta du vet? oflexibla, trångsinta, snåla människor. orättvisor, krig och svält. 
  • har du bra vänner och äkta vänskap? ja. 
  • vad är det finaste du fått? mina barn. 
  • vad skulle du göra om du vann en miljon? byta ut fönstren på nedervåningen, dra till New York, köpa fina klappar till barnen och nya jeans till mig. äta ute oftare. bland annat. 
  • nämn något som gjorde dig glad igår: typ hela dagen. 
  • vad gjorde du klockan 08 imorse? lyssnade till barnen som låg i samma säng på övervåningen och fnissade. 
  • vad gjorde du för 15 minuter sedan? pratade med svärmor om kvällens middag.. 
  • det sista du sa högt: klart det är en riktig peng!
  • det senaste någon sa till dig: det är en riktig peng! 
  • vad har du druckit idag? vatten och kaffe. 
  • vad var det senaste du åt? yoghurt med müsli och en rostad macka med marmelad.
  • vad var det senaste du köpte? bananer. 
  • vad är det för färg på din ytterdörr? vit. 
  • vad är det för väder hos dig nu? regnsjukt men ganska ljust, 6 plusgrader.
  • godaste glassmaken? choklad.
  • sover du tungt? emellanåt. inte i natt. 
  • drömmer du mardrömmar? inte regelbundet, men det händer. 
  • trivs du med ditt jobb? ja. 
  • favoritklädsel: det som känns bra för dagen. oftast jeans. 
  • favoritlåt: just nu - Stiftelsen
  • vad ser du om du tittar till höger? trappen.
  • vad gör dig glad just nu? att mina barn mår bra. 
  • vad ska du göra härnäst? klä mig och börja fundera på lunch. 
  • höger eller vänsterhänt? höger. 
  • humör just nu: tillfreds och morgonseg. 
  • favoritgodis: Jelly Beans. och choklad med havssalt. 
  • kläder just nu: pyjamas och en oerhört noppig fleecetröja, raggsockor. 
  • sommarplaner: lugn och ro. 
  • hur många kuddar sover du med? en räcker. 
  • spelar du något instrument? nej. 
  • morgon- eller nattmänniska? morgon, helt klart.
  • vad är viktigast för dig? min familj och mina nära vänner. 
  • är du kittlig? nej, trist tycker maken. 
  • snarkar du? ja, trist tycker maken. 
  • äckligaste insekten: å, fästingar tror jag. 
  • längtar mest efter just nu: Thailandsresan om några veckor. 

Inga kommentarer: