fredag, mars 01, 2013

att förlika sig

svårt det där. 
sedan två veckor tillbaka ser mina dagar inte likadana ut som förr. 

från 15 års ålder har jag sammanfattat mina dagar med några rader i min kalender. 
varje dag. 
inga revolutionerande saker egentligen, lite om vädret och hur jag mått bara. extra fina stunder och kärleksoverload. arga skrik och gnäll. kort sammanfattat. 

...

under de svåra åren fick jag ett råd att varje dag skriva ner tre saker som fått mig att le. 
det förändrade mitt liv. 
en varm kram. 
ett sms för att kolla läget. 
fågelkvitter eller nya strumpor. 
det fick mig att leta saker som gör mitt liv värt att leva och gav mig livskraften åter. 

...


nu lever jag på av bara farten och att skriva ner vad som händer har de senaste året känts som en börda och inte som en ventil. 
och kanske kan jag få göra bokslut med min kalender. 
jag tror på att våga förändra. 

iPhone-kalender : du och jag mot framtiden!

3 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Låter som en bra grej ändå. Att inte behöva leta aktivt efter leenden, utan att de finns där ändå!

Marielle sa...

Härlig insikt, Anna! Kram på dig

Anna sa...

Akan-Kakan: ja så är det!

Marielle. kram