lördag, mars 02, 2013

bloggen och IRL



- mamma, vet alla vad jag heter? 
- hur menar du då? alla i hela världen? 
- ja, det står väl på Facebook? 
- men du har ju inte Facebook. 
- nä men du har ju. 



min lilla stora sjuåring håller på att reda ut hur världen fungerar. och jag måste prioritera om en del grejer, fokusera på det viktiga och sålla.
det är en del i att min blogg förändrats en del den senaste tiden.
trots att det inte är många som läser här så känner jag att jag måste sålla mer med vad jag skriver.
vinkla det annorlunda.

hon är ett barn av sin tid, och jag tror inte att hon kommer att fara illa av att det finns bilder av hennes småbarnsår på nätet. ej heller tror jag att anekdoter om söta saker hon gjort eller hennes mammas psykbryt kommer följa henne genom livet.

men jag väljer att fasa ut barnen på det sättet att mina texter får handla om mig och mitt liv, min vinkel av mammalivet, som till största del består av att vara mamma till två kloka ungar som håller på att växa om mig i både skostorlek och streetsmarthet.
jag kommer att fortsätta visa bilder på mina barn och min familj och jag kommer fortsätta att berätta om saker som händer.
men det får följa de nya premisserna.

hoppas ni fortsätter att följa med!


8 kommentarer:

emdu sa...

jag förstår! Och fortsätter följa. Det var ju en av anledningarna till mitt eget bloggbyte.

pralinen sa...

Ja men visst - gillar dina betraktelser och fina inspobilder...

Nyckelpigan sa...

Precis så resonerar jag med. Min blogg -inte mina barns men har valt att ha dem helt anonyma, de kallas bara av vilken ordning i syskonskaran de har. Sunt beslut du tagit & tror ingen tar illa upp :)

smile sa...

Jag följer!

Jag tröttnar fort på bloggar, men din är en av få bloggar jag fortsätter att följa. Jag kan relatera till det du skriver om, och jag ler, nickar, gläds och förfäras och skrattar och torkar en tår om vartannat, beroende på vad du skriver om. För sånt är livet. Som jag kan relatera till. Och jag känner igen mig i så mycket, även om åldersskillnaden mellan oss är ganska stor. Och så inspireras jag massor.

Tack! :-)

Allt och/eller Inget sa...

Kloka tankar och du helt rätt som väljer det som känns bäst för dig/er. Jag följer ändå. Såklart.

anna sa...

såklart :)

Marielle sa...

Klart jag hänger med!

Anna sa...

tänk att jag har världens klokaste bloggläsare!
hjärta till er <3