måndag, mars 18, 2013

helgens minneskort


min pepp inför lördagens middag var hög.
mycket hög. 
efter en redig slö-dag med endast en promenad till affären, tvätt av gardiner och en massa mys var det tvunget att ta tag i kläderna. 

Gondolen skrämde mig lite, precis som allt jag aldrig provat förut, och när något är läskigt måste jag känna mig säker i mitt eget skinn. 
således: sedesamt heltäckande svart, stora lockar och många lager spackel. 

med ett stort leende tog jag maken i hand och gick mot bussen som tog oss till stan. 
dubbla strumbyxor och raggsockor i stövlarna var tricket för att inte frysa ett endaste dugg. 
yey. 




en mycket obarnvänlig hiss tog oss 11 trappor upp till den magnifika utsikten och en av de mest välfyllda barerna jag sett. 

där väntade dom; E & J. 
kära vänner, vilken underbar kväll - tack! 

maten fick godkänt, men tyvärr nådde det inte upp till mina förväntningar. 
nåväl. 
crème brûleen, den gick i alla fall inte av för hackor!






tidigt hem, kvällströtta småbarnsföräldrar. 
men så nöjda med att endast lyssna till all oregerlig fylla och tårar på tunnelbanan och istället krypa ned i varm säng innan klockan slog 01. 

att maken vaknade klockan 5 och vände magen ut och in behöver vi inte prata mer om. 
punkt. 






godis i motljus och wasabinötter till kaffet. 
dagsgamla lockar hos mor och far. 

avslutade hela helgen med en middag som skulle gjort Plura stolt - tack mamma! 
allt detta till tonerna av mina barn som skrattar så de gråter med min familj som bygger deras självkänsla  och trygghet starkare och starkare för varje möte. 

kärlek. 


3 kommentarer:

liten sa...

Du är alltid så fin på alla bilder där du kikar fram!

Marielle sa...

<3

Anna sa...

Liten: men det är inte så många bilder och jag ser inte så himla härlig ut opiffad... ;)


Marielle : <3