onsdag, mars 20, 2013

big mistake, huge mistake

två nattpass avklarade - yey!
innan mina nätter startar måste jag fokusera på målbilden och inte släppa den ur hjärnbalken förrän jag är ute på andra sidan.
målbilden kommer närmare och tillslut kan jag ta på den.

det är den här stunden; när klockan ringer och hjärnan är lite mosig efter endast knappa fyra timmars sömn. då jag snoozar flera gånger, kollar Instagramflödet och masar mig upp för att vakna. kokar kaffe, och dukar upp en frukost som får mitt hjärta att slå dubbelslag.
sörplar långsamt, njuter tystheten med datorn i knät.
innan jag hämtar kids och kör igång det här kvällsrejset.

nu har jag kaffe i venerna och börjar kvickna till. slösurfar och planerar påsk.

mitt stora misstag begicks inatt; blev yrslig och lite klen flera gånger och sa det högt.
vilket med mitt blodtryck inte är ovanligt.
men jag kan lova er att när jag checkar in på jobbet torsdag kväll så tror hälften av personalstyrkan att jag är gravid. kanske med tvillingar, säkert snart dags att föda.

så kan det gå på en avdelning där rykten sprids snabbare än en gräsbrand, särskilt i favoritämnet bebisar.

2 kommentarer:

Emma sa...

Ja, den har man ju varit med om ett par gånger... People people people!

Anna sa...

;D