fredag, mars 22, 2013

påskfeelingen


högtider.
gillart! 

tider på året, ganska jämnt fördelat, och familjen sätter av tid för varandra. 
självklara möten.
inga konstigheter. 
mat, prat och kärlek. 

jag ser det som stunder då vi firar oss själva, att vi är fantastiska och hör ihop.
piffar det med extra fint omkring oss och mat som inte äts varje dag. 

påsken är tidig i år. 
vet du att påskhelgen ligger två veckor innan Valborg nästa år? 

påskgardiner har aldrig varit min melodi, men lite ris, ägg och fjädrar är fint. 
som vanligt slits jag mellan det grafiskt strikta och lekfullt färgglada i min inredning. 
men kanske är det så att det ena inte behöver utesluta det andra? 

vad jag vet är att jag imponeras över de som skapar hem och miljöer som så enkelt följer ett tema och sätter tonen. 
som Malin på Live a lot. 






svartvit påsk. 
förra årets hönor fann jag hos Karolina på It's a house. 
kanske att det blir en repris på dom till årets middag. 





ulligt gullig och färgglatt. 
det behöver inte uteslutas. 
eller kan inte uteslutas om mina barn får vara med och välja - och det får dom ju! 






Anna på Rackarungar är en sann inspirationskälla, till det mesta här i livet. 
och tack vare hennes fina bilder är nu ett paket med vit lera på väg hem från Panduro just i detta nu. 
tillsammans med ett gäng fjädrar, ägg och färgglada stickers till barnens påskkort. 
fraktfritt på Panduro fram till idag. 


Inga kommentarer: